Πολλοί οδηγοί εμπιστεύονται περισσότερο τα diesel αυτοκίνητα καθώς προσφέρουν μεγάλη οικονομία καυσίμου σε σχέση με την βενζίνη. Ωστόσο, η συντήρηση ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα κρύβει μυστικά, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του.
Κάθε πότε γίνονται τα service σε έναν diesel κινητήρα;
Όπως και στα βενζινοκίνητα, έτσι και στα diesel το κάθε πότε γίνονται τα service το ορίζει η ίδια η εταιρεία και πρέπει να ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες αυτές. Κάποια αυτοκίνητα κάνουν το service τους στα 30.000 χιλιόμετρα, ενώ κάποια άλλα 10.000 χλμ νωρίτερα. Επομένως, το κόστος των service είναι εξίσου προσαρμοζόμενο.
Τα διαστήματα μεταξύ των προγραμματισμένων ραντεβού με το συνεργείο επίσης κυμαίνονται, αναλόγως μοντέλου και κατασκευαστή.
Οι μηχανές diesel, λόγω της ιδιαίτερης καύσης που πραγματοποιείται στο εσωτερικό τους, είναι κατασκευασμένες με ανθεκτικότερα υλικά σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζίνης. Τα προηγούμενα χρόνια τα υλικά αυτά, ήταν πολύ πιο βαριά από αυτά του κινητήρα βενζίνης, οπότε το αυτοκίνητο ζύγιζε περισσότερο και φυσικά είχε αυξημένη κατανάλωση. Στις μέρες μας το βάρος των συγκεκριμένων υλικών έχει φτάσει τα επίπεδα των υλικών των κινητήρων βενζίνης, οπότε πλέον δεν τίθεται το ζήτημα αυξημένης κατανάλωσης.
Τελικά είναι το κόστος συντήρησης των diesel υψηλό;
Τα diesel έχουν τη φήμη πως είναι πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα όχι μόνο στην αγορά, αλλά και στη συντήρηση. Φήμη που ισχύει εν μέρει και όχι απόλυτα!
Το μπλοκ και γενικότερα τα εξαρτήματα ενός πετρελαιοκινητήρα, υποβάλλονται σε πολλή μεγαλύτερη καταπόνηση από τα αντίστοιχα ενός μοτέρ βενζίνης. Έτσι αυτά τα υλικά είναι μεγαλύτερης αντοχής και ποιοτικότερα ώστε να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Όμως, αυτό οδηγεί και στο αντίστοιχο αντίτιμο.
Τέλος, όσο ανθεκτικά είναι στις συνθήκες, τόσο ευαίσθητα είναι στην ποιότητα του καυσίμου. Αυτό σημαίνει πως σε τυχόν νοθευμένο καύσιμο η ζημιά θα είναι μεγάλη και η επισκευή θα κοστίσει περισσότερο.
Γιατί είναι ακριβές οι αντλίες πετρελαίου;
Μια αντλία βενζίνης καλείται να τροφοδοτήσει τις σωληνώσεις με πίεση το πολύ μέχρι 20-25 bar. Η αντίστοιχη ενός μέσου πετρελαιοκινητήρα πρέπει να κάνει το ίδιο, αλλά σχεδόν με 6πλασια δύναμη. Οπότε καταλαβαίνει κανείς εύκολα πως δεν γίνεται να αντεπεξέρχεται σε αυτό το πολλαπλάσιο έργο, δίχως το ανάλογο κόστος.
Όσα πρέπει να προσέχουμε για καλύτερη συντήρηση ενός diesel κινητήρα:
Τα σημεία που πρέπει να προσέξετε (πάντα συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου πριν από κάθε ενέργεια) είναι:
Λ.Λαυρίου 4 Σταυρός Αγίας Παρασκευής
2106617400
info@alivizatos.gr
2106617743
Λ.Λαυρίου 65 Γλυκά Νερά
2106047485, 2106613651
info@alivizatos.gr
2106047487